σχ

σχ

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

ΠΕΡΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Από το Διευθυντή του σχολείου(Βασίλειο Γκίνη)


Μετά από τριάντα πέντε χρόνια υπηρεσίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εκ των οποίων τα τριάντα με την ιδιότητα του Διευθυντή, έχοντας υπηρετήσει πολλές κυβερνήσεις και εφαρμόζοντας εγκυκλίους προερχόμενες από πάμπολλους υπουργούς Παιδείας, έχω διαπιστώσει ότι στην εκπαίδευση όσες αλλαγές έχουν γίνει μέχρι σήμερα και ό τι θετικό έχει προκύψει, οφείλεται στο φιλότιμο το πάθος και την αγάπη των εκπαιδευτικών, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, για το λειτούργημα του.
Για να γίνει κάποιος δάσκαλος εκτός από τις γνώσεις και τις σπουδές που είναι προαπαιτούμενο, πρέπει να έχει πάθος για τη δουλειά του αγάπη και στοργή για τους μαθητές του, ψυχική γαλήνη ,ηρεμία, αίσθηση δημιουργίας και προσωπική καλλιέργεια, ώστε να μπορέσει εκτός από τη μετάδοση γνώσεων, να ικανοποιεί τις στοιχειώδεις κοινωνικές και πνευματικές ανάγκες των μαθητών του. Θα μπορούσε να πει κάποιος, αν όλα τα παραπάνω στοιχεία αξιολογούνται κατά το διορισμό και την επιλογή του εκπαιδευτικού; Φυσικά και όχι, στην πορεία όμως αναπτύσσονται, καλλιεργούνται, φαίνονται και πρωτίστως οι μαθητές και οι γονείς μπορούν να αξιολογούν καθημερινά τον εκπαιδευτικό και το έργο του.
Εδώ μπαίνει τώρα το θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου πρώτα και των εκπαιδευτικών στη συνέχεια Έχουν γραφεί πολλά σχετικά με το θέμα, έχουν αντιδράσει οι εκπαιδευτικοί με συλλαλητήρια ,απεργίες και η αξιολόγηση έχει γίνει νόμος του κράτους, την οποία θα πρέπει ο εκπαιδευτικός ως δημόσιος υπάλληλος να την αποδεχτεί.
Αντιδρούμε, αλλά ας σκεφτούμε.όμως ψύχραιμα και ας παραδεχτούμε ότι η αξιολόγηση είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους συμφωνούν επί της αρχής, αλλά διαφωνούν ως προς τον τρόπο και τα πρόσωπα που θα την υλοποιήσουν, αφού στην Ελλάδα του 2014 η αξιοκρατία είναι ακόμη ζητούμενο. Εμείς άλλωστε δεν αξιολογούμε καθημερινά τους μαθητές μας,καθώς και οι επιλογές μας σε πρόσωπα και θεσμούς δε γίνονται μετά από σχετική αξιολόγηση;
Πιστεύω στην αξιολόγηση ως μία διαδικασία συστηματικής παρατήρησης και συνεχούς ανατροφοδότησης του εκπαιδευτικού, των στελεχών της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η ύπαρξη ενός πλαισίου αξιολόγησης σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα θα δείξει ότι υπάρχουν τομείς που ενδεχομένως θέλουν περισσότερη προσοχή και απαιτούν μεγαλύτερη εστίαση σε αυτούς ή επιδέχονται παιδαγωγικότερες προσεγγίσεις ή ακόμη ότι υπάρχουν τομείς τους οποίους ο εκπαιδευτικός ή και το εκπαιδευτικό σύστημα διαχειρίζονται αναποτελεσματικά ή ιδιαίτερα αποτελεσματικά και με τον παιδαγωγικότερο τρόπο.
Ας μην είμαστε, λοιπόν, αρνητικοί, αλλά ας προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε ό τι φαντάζει στρεβλό και ελλιπές, ας κάνουμε μια αρχή, ας μη μηδενίζουμε, ας μην γκρεμίζουμε χωρίς να χτίζουμε, αλλά ας κάνουμε προτάσεις, που μπορούν να υλοποιηθούν για να δούμε κάτι να αλλάζει στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου