Από το Διευθυντή του σχολείου Γκίνη Βασίλειο.
Η μέρα των ελέγχων προόδου για τους μαθητές αλλά και τους γονείς είναι μια σημαντική ημέρα. Η βαθμολόγηση είναι ένα σοβαρό παιδαγωγικό πρόβλημα, ένα ανθρώπινο πρόβλημα θα λέγαμε για το δάσκαλο και για το μαθητή. Μπορεί να κάνει ευτυχισμένο το μαθητή, να του τονώσει το θάρρος και την αυτοεκτίμηση, αλλά να το ρίξει σε απογοήτευση και να του δημιουργήσει αμφιβολίες για τις ικανότητες και τις δυνάμεις του.
Στην περίπτωση αυτή οι επιπτώσεις για την όλη σχολική επίδοση του μαθητή και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων της ζωής του γενικά είναι πολύ σοβαρές. Ο εκπαιδευτικός κατά της αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών του βρίσκεται μπροστά σε ένα πρόβλημα αντινομικής φύσεως. Από το ένα μέρος απαιτούμε απ'αυτόν αντικειμενικότητα στην αξιολόγηση με βάση τις πραγματικές απαιτήσεις του αναλυτικού προγράμματος και από το άλλο να μην παραβλέπει τους ψυχολογικούς και υποκειμενικούς παράγοντες, όπως την ατομικότητα του μαθητή, την κατάσταση της υγείας, το κοινωνικό και μορφωτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο αναπτύσσεται. Καμία πλευρά από τις δύο δεν πρέπει να έχει το αποκλειστικό προβάδισμα και έγκειται στην προσωπικότητα του εκπαιδευτικού να σταθεί στο μαθητή με σεβασμό, αγάπη, κατανόηση, αίσθηση προσφοράς, να εξατομικεύσει τη βαθμολογία και να οδηγήσει σε πνευματική άμιλλα, όπως άλλωστε είναι και ο στόχος του σχολείου.
Εμείς εδώ στο Δημοτικό Σχολείο Κυψέλης, συνυπολογίζοντας όλους αυτούς τους παράγοντες, προσπαθούμε και τα παιδιά να πάρουν τη δέουσα αγωγή - καλούς τρόπους συμπεριφοράς, αλλά και καλές επιδόσεις στα μαθήματα. Αυτό επιτυγχάνεται κυρίως με τη συνεργασία οικογένειας και σχολείου. Αν αυτή η συνεργασία είναι σε υψηλό βαθμό και τα αποτελέσματα θα είναι ανάλογα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου